Sep 4, 2011

Cerita Hari Raya 2011


Assalamualaikum
hi semua
amacam raya tahun ni? best ke idak?
duit raya banyak mana dapat?
hahaha
first day raya haritu anis ade update gambar2 raya anis di entry INI kan, dah tengok dah? kalau blom, cer click SINI
yang pasti most of the pictures gambar aku, kan ni blog aku
hahaha
okey2, kali ni aku tunjuk gambar orang laen (family aku) plak ye
waktu first day raya op course mak aku akan cuba sedaya upaya mengejut anak-anaknya yang comel-lote ni untuk bangun awal pagi, selalunya bangun lewat sikit tapi hari raya pertama ni kena lah bangun awal kan, nak kena siapkan macam2
menu hari raya pertama : satay ayam bersama nasi impit dan roti jala
ambek engkau, dua sekaligus!
bertuah orang yang datang beraya rumah aku, memang boleh melantak sepuas isi perut
hahaha
di pagi raya, setelah selesai umat islam bersolat raya maka tibalah masa untuk aku dan family menjamu selera
ececeh
aku tukang buat air teh o' lipton
abah aku cakap, makan cepat2 lepas ni nak pegi beraya, maka aku pun dengan hati membuak-buak semangat nak kutip duit raya dan mengisi perut seboleh-bolehnya di rumah sdare mare, decide tak mau makan kat rumah
balik dari beraya nanti boleh makan lagi kan
hehehe
kena plan betol2 neh!

bergambar depan rumah sebelom keluar beraya
adik aku dan dua batang gigi nya bakal bawa tuah duit raya yang banyak!
sudah menjadi lumrah setiap kali raya, rumah first yang dituju adalah rumah mak sdare aku yang merangkap kakak kepada abah aku
(abah aku ade 2 je adik bradik)
eksaited nak pi rumah mak sdare sebab ade si mulut kepoh, anak sepupu aku, name nye Faqihah
baru 4 tahun
suke dengar die cakap kedah
memang tak de bunyi kelantan langsung, dok aiyak2, nak pi mana lah, klakar!
sebelah kiri tu anak spupu aku, faqihah dan yang kanan tu adik aku
rumah kedua plak rumah tok su merangkap tok sdare aku, juga bapa saudara kepada abah aku
kat rumah tok su tahun ni tak berapa meriah sebab tak cukup orang, tahun ni giliran rumah mak mentua lah katakan
tapi, yang penting kat rumah ni ade kueh siput kegemaran aku, kalah famos amos tau
hahaha
di rumah tok su



lepas tu pegi rumah jiran, sebelah rumah tok su aku tuh, rumah cik yoh pulop!
kat rumah cik yoh makan mee kari plak, sedap2! tambah2 ade kerang, lagi lah syok aku makan
macam nak tambah tapi perut dah penuh, alamak melepas...


sedar tak sedar dah pukul 12 tengah hari, baru 3 rumah, banyak lagi rumah nak dituju

tapi dah tak larat, maka balik lah rumah...
petang tu, berehat je kat rumah sambil2 tunggu orang datang beraya kat rumah...
sambil2 tu, pegi buat photoshoot raya ngan si budak aiman razak neh
malam tu, sambung beraya lagi tapi aku dah tak larat nak stori ni, korang pown dah tak larat nak baca kan
hehehe
bye BYE bye
XOxo
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

3 comments:

  1. Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
    Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

    http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...